Když bychom měli definovat nejběžnější strojní součásti, budou to jistě šrouby, matice a podložky. Je to nejrozšířenější rozebíratelný způsob spojování součásti. Sešroubovat dílky stavebnice umí už malé děti a stavebnice, jejichž součástmi je šroub se závitem a matice, to bude velmi oblíbená stavebnice, která rozvíjí kreativitu dětí. Z dalších strojních součástí, které se běžně vyskytují kolem nás, můžeme jmenovat ložiska. Kuličková, válečková, soudečková, jehličková, axiální nebo radiální, s těsněním nebo bez, co stroj, to jiné ložisko.
Ložiska už jsou náročnější součásti, protože zajišťují otáčení hřídele a jsou přitom většinou namáhaná nejen pevnostně, ale i na otlak. Ocel, ze které se ložiska vyrábí, tak musí splňovat náročná kritéria a každý výrobce musí bedlivě zkoumat materiálové listy a atesty oceli, kterou nakoupí pro svou výrobu. Pokud i vy hledáte dodavatele oceli pro vaši strojírenskou firmu, pokud hledáte kvalitní ocel třeba 100crmo7-3, můžete oslovit firmu Boden a navázat i dlouhodobou spolupráci na dodávky oceli. Ale i jednorázový nákup bude pro vás výhodný, protože tato firma má mnoho ocelí na skladu a tak se může výrazně zkrátit doba od koupě do výroby u vás ve firmě.
Mezi další strojní součásti patří i pojistné kroužky či strojní péra, ale také pružiny a veškerá těsnění. Vše musí být podle norem, jak rozměrově tak pevnostně a pevnost je daná právě druhem oceli. Říká se, že řetěz je tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek a ano, pokud uděláte super pevnou konstrukci, ale použijete nízkopevnostní šrouby, celá konstrukce se zřítí. Na kvalitě materiálu se nedá nic ušetřit. Strojní součásti, to je vždy dokonalá přesnost a vysoká pevnost, jen tak může vzniknout spolehlivý stroj, automobil, letadlo nebo loď. A jen z kvalitní oceli mohou vzniknout kvalitní strojní součásti.