Některá klíčová slova jsou zkrátka populárnější než jiná. To může být dáno hned několika faktory:
a) Obecnost = některá slova jsou zkrátka tak obecná, že zabírají celou řadu nejrůznějších oblastí a pojmů, takže vícero firem, podnikatelů a osob se bude soustředit na stejné slovo, což může vyvolat opravdovou vřavu o to, kdo se umístí výše než ostatní na stránce ve vyhledávání.
b) konkurence = jedná se o taková slova, která zasahují do oblastí s vysokou konkurencí. Především se může jednat o obecná slova a), se kterými má co dočinění spousta firem, nejčastěji se jedná opravdu o oblasti střetu jako je jídlo nebo služby, kterých je někdy až příliš.
Samozřejmě to všechno, kromě přesné četnosti vyhledávání za určité období, mohou zjistit zkušení odborníci pomocí analýzy klíčových slov. Nejedná se o nic těžkého, ovšem zkušený profesionál dokáže vyzkoumat klíčová slova velice rychle a je tak schopen poskytnout vysoce relevantní data.
Otázka: vyplatí se „válčit“ o každé klíčové slovo? Která si zvolit?
Selský rozum radí to, že přesnější a relevantnější klíčová slova jsou daleko lepší, protože daleko lépe popisují úmysl uživatele. Tady se řadí například firemní klíčová slova, kdy je název firmy skryt někde mezi slovy v rámci klíčového slova. Tyto jsou nejjednodušší, protože vyjadřují jasnou vůli uživatele vyhledávat něco, co má relevanci k vaší firmě. A protože se žádné dvě firmy nejmenují stejně, máte zde jasně vyhráno.
Ovšem poté jsou zde ony vysoce-frekvenční a konkurenční slova – tady je otázka, jestli se to vyplatí či ne. Záleží na kvalitě celkové webové stránky, kvalitě obsahu, renomé či odkazech, takže tohle opravdu není jenom záležitost jedné oblasti SEO. Ovšem i provoz z takto obecných pojmů může být cenným přírůstkem pro váš zisk a obrat, takže zatratit vysoce-konkurenční klíčová slova by byl hřích, ovšem pozornosti by neměla uniknout ani slova specifická pro vás, kde máte šanci získat velký podíl provozu uživatelů na vaší webovou stránku.